Zad.1
Sprawdź w pamięci, które z podanych liczb spełniają dane równanie :

a) 2x-1=7 1, 4, 5
b) 6=3-3t -1, 1, 2
c) xkwadrat +3=28 25, 5, -5
d) 2n(n-7)=0 -7, 0, 7


zad.2

Które z poniższych równań są sprzeczne (nie mają rozwiązania).
1. x kwadrat +1=0
2.x kwadrat = -16
3.y do potęgi 3= -8
4.u=u -1
5.x do potęgi 3 = 0
6.-xkwadrat=(-5)kwadrat

ahaa.. i dlaczego są sprzeczne.. prosze aby kazdy przykład był wyliczony.(wyjaśniony)

dam Naaj. !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • gdyz
  • Początkujący
2010-03-02T22:14:18+01:00
Zad 1
a 4
b -1
c 5
d 7
zad2
1 2 6 te sa sprzeczne bo
1- x2+1=0
x2= -1 a z tego nie mozna wyciagnac pierwiastka

2. x2 = -16 bo nie ma pierwiastka aby wyni wyszedl minusowy

6 -x2= (-5)2
-x2= 25 / -1
x2= -25 nie mozna wylaczyc pierwiastka jezeli liczna jest minusowa

3 5 3
2010-03-02T22:24:25+01:00
Zad 1
a) 4
b)-1
c)5
d)-7

1 1 1