Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T22:42:38+01:00
Tkanka nablonkowa występuje na skorze człowieka i innych ssakow oraz tam gdzie intensywnie zachodzi przemieszczenie się substancji np. dyfuzja lub wchłanianie
5 5 5
2010-03-02T22:46:27+01:00
Ze względu na ilość warstw komórki wyróżniamy nabłonki:- jednowarstwowe- dwuwarstwowe.

Nabłonek płaski - jego komórki są spłaszczone wielobocznie z jadrem umieszczonym centralnie. Tworzy powłokę zewnętrzną zwierząt prymitywnych. U kręgowców wyścieła naczynia krwionośne, pęcherzyki płucne i oskrzela.

Nabłonek jednowarstwowy wielorzędowy zaopatrzony w rzęski pomagające w usuwaniu zanieczyszczeń zanieczyszczeń z dróg oddechowych.

Nabłonek jednowarstwowy sześcienny - komórka równo ścienna przypominająca kostkę do gry.Wyścieła kanaliki nerwowe i przewody gruczołów.Występuje w miejscach gdzie jest intensywne wchłanianie lub wydzielanie.

Nabłonek jednowarstwowy walcowaty - nieregularny graniastosłup wyścieła żołądek, jelito cienkie, tworzy gruczoły wydzielnicze, często zapachowe.
4 3 4