Do szklanego wazonu w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 6x6x21 cm wlano 0,5 litra wody wypełniając go po brzegi.
a) jako objętość ma szkło z którego zrobiono wazon
b) ścianki tego wazonu mają 0,5 cm jaką długość ma dno wazonu ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T22:48:27+01:00
Do szklanego wazonu w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 6x6x21 cm wlano 0,5 litra wody wypełniając go po brzegi.
a) jako objętość ma szkło z którego zrobiono wazon
b) ścianki tego wazonu mają 0,5 cm jaką długość ma dno wazonu ?

V zewn=6*6*21=756ml=0,756l
Vwewn=0,5 l
V ścianek=0,756l-0,5 l=0,256l=256 cm³
Pb=4*6*21=504 cm²
504*0,5=252 cm³

256 cm³-252 cm³= dno
36*x=4
x=4/36
x=1/9 cm grubość dna
11 3 11
2010-03-02T22:50:28+01:00
V wazonu= 6cm*6cm*21cm=756cm3
V wody=0,5l= 0,5dm3= 500cm3
V szkła= 756cm3-500cm3=256cm3

b) nie wiem jak zrobić
9 4 9