Odpowiedzi

2010-03-02T23:00:05+01:00
P=a² pierwiastkow z 3:4
wysokosc trojkata h=a pieriwatskow z 3:2

36pierwiatkow z 3= a² pierwiastkow z 3:4
a=12
h=6pierwiastkow z 3
3 3 3
2010-03-02T23:02:39+01:00
P=(a²×pierwiastekz3)÷4
36pierwiastkiz3=(a²×pierw.z3)÷4 /×4
144pierwz3=a²pierwz3 /÷przez pierwz3
144=a²
a=12 długość boku trójkąata potrzebna do obliczenia wysokości bo
h=(a×pierwz3)÷2
h=(12pierw3) ÷2
h=6 pierwz3
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T23:12:10+01:00
Pole trójkąta równobocznego wynosi 36 pierwiastki z 3 . oblicz wysokość tego trójkąta.
Wyliczamy długość boku trójkąta
P=1/2a*h ; h=(a√3)/2
36√3=1/2a*(a√3)/2
36√3=(a²√3)/4
144√3=a²√3
a²=144
a=√144
a=12 cm

Wyliczamy wysokość trójkąta
P=1/2a*h
36√3=6*h
(36√3)/6=h
h=6√3 cm
Wysokość trójkąta wynosi 6√3 cm
2 5 2