Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65 km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dluzsza trase niz pierwszego dnia, a trzeciego dnia o 5 kilometrow wiecej niz pierwszego. Ile kilometrow przebyli kazdego dnia? Zapisz wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-03-03T00:25:51+01:00
Równanie na to zadanie będzie wyglądać tak
x - droga pokonana pierwszego dnia, nasza wyjściowa

x + 2x + x+5 = 65
4x = 65 - 5 (5 przerzucamy na druga stronę równania i zmieniamy znak na przeciwny)
4x=60
x=15

x=15 2x=30 x+5=20

Pierwszego dnia przebyli 15 , drugiego 30, trzeciego 20 kilometrów.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T00:26:07+01:00
Razem: 65km
I dzien: xkm
II dzien: 2*xkm
III dzien: xkm+5
65-5=60
60/4=15
I dzien: 15km
II dzien: 15km*2=30km
III dzien: 15km+5=20km
spr.:
15km+30km+20km=65km
2 3 2