Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T00:33:47+01:00
(4x-5)(2-9x) > (6x-1)²
8x-36x²-10+45x > 36x²-12x+1
-72x²+65x-11 > 0

Δ = b²-4ac
Δ = 4225-3168
Δ = 1057
√Δ ≈ 32,51

x₁ = (-b+√Δ)/2a
x₁ ≠ 0,23

x₂ = (-b-√Δ)/2a
x₂ ≠ 0,68

x∈(0,23;0,68)

Rozwiązaniem tej nierówności są liczby należące do przedziału x∈(0,23;0,68).
4 3 4
2010-03-03T00:36:59+01:00
(4x-5)(2-9x)>(6x-1)²
8x-36x²-10+45x> 36x²+1
36x²+53x-10>36x²+1
53x>11 /:53
x>4,8
4 1 4