Hejkaa <33
Mam dla was zadanko ale nie umiem go sama rozwiązać. Chodzi mi o zadania z równaniami.
Zadaniee:
Suma trzech liczb jest równa 68. Druga z liczb jest dwa razy większa od pierwszej, a trzecia o 12 mniejsza od drugiej. Jakie to liczby ?? Zadanie ma być rozwiązane za pomocą równania. Ja nie umiem ale licze na waszą pomoc .. ;)
Proszę jeszcze na dzisiaj ...!
Daje maksik ... x^.
Z góry thx ;*** .

3

Odpowiedzi

2010-03-03T09:20:41+01:00
To tak
68 suma tych 3 liczb
x-pierwsza liczba
2x-druga liczba
2x-12-trzecia liczba
x+2x-12=68
3x-12=68 /-12
3x=56 /:3
x=18,6

mam nadzieje że dobrze zrobila :)
2010-03-03T09:20:59+01:00
A - pierwsza liczba
2a - druga liczba (dwa razy większa od pierwszej)
2a-12 - trzecia liczba ( o 12 mniejsza od drugiej)

a + 2a + 2a - 12 = 68
5a = 68 + 12
5a = 80
a = 80:5
a = 16

16 - pierwsza liczba
2 * 16 = 32 - druga liczba
32 - 12 = 20 - trzecia liczba

Odp.: 16, 32, 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T09:21:57+01:00
Zadaniee:
Suma trzech liczb jest równa 68. Druga z liczb jest dwa razy większa od pierwszej, a trzecia o 12 mniejsza od drugiej. Jakie to liczby ??
x-pierwsza liczba
2x-druga liczba
2x-12-trzecia liczba
x+2x+2x-12=68
5x=68+12
5x=80 /:5
x=16
2x=2*16=32
2x-12=32-12=20
Spr: x+2x+2x-12=68
16+32+32-12=68
68=68
Odp: Pierwsza liczba to 16, druga 32, trzecia 20.