Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T10:22:22+01:00
Miejsce zerowe:

y=-2*0+2
y=2

b)

wybuerasz 2 punkty i prowadzis zprzez nie prosta,cyzli np:

(0,2)-wyliczony powyzej i za y podstawiasz 0 i wyliczasz x,czyli:


-2x+2=0
-2x=-2
x=1 i mamy drugi punkt (1,0)


c)
Wartosc funkcji ,czyli inaczej twoj y,jest dodatni dla x nalezace do przedzialu (-∞,1).Zauwaz ze po przecieciu osi x w punkcie jeden y zaczyna przyjmowac wartosc ujemna
2010-03-03T10:22:55+01:00
A)-2x+2=0
-2x=-2 /÷-2
x=1
b)aby narysować wykres tej funkcji obieramy dwa pynkty (x=0, y=2) (x=1, y=0)
i zaznaczasz te punkty na układzie współrzędnych i rysujesz prostą przechodzącą przez te punkty
c)-2x+2>0
-2x>-2 /÷-2
x<1
odp. Wartości funkcji są dodatnie dla x<1.
2010-03-03T10:23:39+01:00
Obliczam miejsce zerowe funkcji: y=2x+2
pod y podstawiam zero
0=2x+2
-2x=2/: (-2x)
x= -1