Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T10:46:36+01:00
SUMA DWOCH LICZB JEST ROWNA 800. JEZELI JEDNA Z NICH ZWIEKSZYMY O 25%, A DRUGA ZMNIEJSZYMY O 20%, TO ICH SUMA ZMNIEJSZY SIE O 52. CO TO ZA LICZBY? WYKONAJ ODPOWIEDNIE OBLICZENIA
a+b=800
1,25a + 0,8b=800-52

a=800-b
1,25(800-b)+0,8b=748

a=800-b
1000-1,25b+0,8b=748

a=800-b
-0,45b=-252/:-0,45

a=800-560
b=560

a=240
b=560
24 4 24
2010-03-03T10:49:45+01:00
SUMA DWOCH LICZB JEST ROWNA 800. JEZELI JEDNA Z NICH ZWIEKSZYMY O 25%, A DRUGA ZMNIEJSZYMY O 20%, TO ICH SUMA ZMNIEJSZY SIE O 52. CO TO ZA LICZBY? WYKONAJ ODPOWIEDNIE OBLICZENIA


x- pierwsza liczba
y- druga liczba

x + y = 800
(x+25%x) + (y - 20%y) = 800 - 52

x = 800 - y
(x + 0,25x) + (y - 0,2y) = 748

x = 800 - y
1,25x + 0,8y = 748

x = 800 - y
1,25*(800 - y) + 0,8y = 748

x = 800 - y
1000 - 1,25y + 0,8y = 748

x = 800 - y
-0,45y = 748 - 1000

x = 800 - y
-0,45y = -252 /:(-0,45)

x = 800 - y
y = 560

x = 800 - 560
y = 560

x = 240
y = 560

ODP. PIERWSZA SZUKANA LICZBA TO 240, NATOMIAST DRUGA TO 560!

POZDRAWIAM :))
15 4 15
2010-03-03T10:50:53+01:00
SUMA DWOCH LICZB JEST ROWNA 800. JEZELI JEDNA Z NICH ZWIEKSZYMY O 25%, A DRUGA ZMNIEJSZYMY O 20%, TO ICH SUMA ZMNIEJSZY SIE O 52. CO TO ZA LICZBY? WYKONAJ ODPOWIEDNIE OBLICZENIA
x+y=800
1,25x+0,8y=800-52

x=800-y
1,25(800-y)+0,8y=748
1000-1,25y+0,8y=748
1000-748=1,25y-0,8y
252=0,45y /:0,45
y=560
x=800-560
x=240
Spr
560+240=800
800=800
1,25*240+0,8*560=800-52
300+448=748
748=748
1 5 1