Odpowiedzi

2010-03-03T10:58:09+01:00
X-miara jednego kąta [w stopniach]
x+38 - miara kolejnego kąta [ w stopniach]

W równoległoboku suma miar dwóch kolejnych kątów wynosi 180 stopni. Zatem
x+x+38=180
2x=142
x=71 [stopni]

x+38=71+38= 109 [stopni]

Odp. Miary kątów tego równoległoboku wynoszą: 71, 109, 71 i 109 stopni.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T11:04:09+01:00
2010-03-03T11:07:03+01:00
Oblicz miary katow rownolegloboku, w ktorym miara jednego z dwoch kolejnych katow jest o 38° wieksza od miary drugiego kata.
W równoległoboku mamy po dwie pary takich samych kątów
x-miara jednego kąta
x-38- miara drugiego kąta
miara kątow w środku wielokąta wynosi 360 stopni
2x+2*(x-38)=360
2x+2x-76=360
4x=360+76
4x=436 /:4
x=109
x-38=109-38=71
Odp: Mamy więc dwa kąty po 109 stopni i dwa po 71 stopni.
3 3 3