Odpowiedzi

2010-03-03T10:52:46+01:00
X - szukana liczba
5x - 4,9 = 20% × 0,5x
5x - 4,9 = 0,2 × 0,5x
5x - 4,9 = 0,1x
5x - 0,1x = 4,9
4,9x = 4,9/:4,9
x = 1
17 3 17
2010-03-03T10:54:00+01:00
X-szukana liczba
5x-4,9=20%*0,5x
5x-4,9=0,1x
5x-0,1x=4,9
4,9x=4,9/:4,9
x=1
spr.
5x-4,9=0,1x
5*1-4,9=0,1*1
5-4,9=0,1
0,1=0,1
L=P
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T10:54:28+01:00
Różnica pięciokrotności pewnej liczby i liczby 4,9 równa jest 20% połowy tej liczby. Co to za liczba?
5x-4,9=0,2*0,5x
5x-4,9=0,1x
5x-0,1x=4,9
4,9x=4,9 /:4,9
x=1
27 3 27