Dwaj sąsiedzi pan Jan i pan Kazimierz , hodują gołębię . Mają ich razem 47 . Pan Jan ma o 12 % gołębi mniej niż pan Kazimierz . ile gołębi ma każdy z tych panów ?




za rozwiązanie daje naj ;d

z góry dziękuje i prosze o jak najszybszą odpowiedzi ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T11:50:15+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X-ilosc gołebi jana
y=ilość gołębi kazika
100%-12%=88%=0,88
x+y=47
x=0,88y

x=47-y
47-y=0,88y
-y-0,88y=-47
-1,88y=-47
y=47:1,88
y=25

x=0,88×25=22
jan ma 22, a kazik 25 gołebi
248 4 248
2010-03-03T11:52:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dwaj sąsiedzi pan Jan i pan Kazimierz , hodują gołębię . Mają ich razem 47 . Pan Jan ma o 12 % gołębi mniej niż pan Kazimierz . ile gołębi ma każdy z tych panów ?
x-ilość gołębi pana Kazimierza
0,88x- ilość gołębi pana Jana
0,88x+x=47
1,88x=47 /:1,88
x=25
0,88x=0,88*25=22
Odp: Pan Kazimierz ma 25 gołębi a pan Jan 22szt.
227 4 227