Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T12:12:04+01:00
Stosunek promienia księżyca do promienia Ziemi jest równy 3:11. Oblicz promienie ziemi i księżyca, jeżeli różnica ich długości jest równa 4640 km.

R księżyca : R ziemi = 3/11
R ksieżyca = (3/11)*R ziemi

R ziemi - R księżyca = 4640 km
R ziemi - (3/11)R ziemi = 4640 km
11/11 R ziemi - 3/11 R ziemi = 4640 km
8/11 R ziemi = 4640 km
R ziemi = 4640 km :(8/11)
R ziemi = 4640 km *(11/8)
R ziemi = 6380 km

R księzyca = 3/11 R ziemi
R księzyca = (3/11)*6360 km
R księzyca = 1740 km
76 4 76
2010-03-03T12:12:24+01:00
R - promień księżyca
R - promień Ziemi
R - 4640 = r
3/11 =r/R
3/11 = R - 4640/R
3R = 11(R - 4640)
3R = 11R - 51040
3R - 11R = - 51040
- 8R = - 51040
8R = 51040
R = 51040/8 = 6380 km
r = R - 4640 = 6380 - 4640 = 1740 km
odp
R - promień Ziemi = 6380 km
r - promien Księżyca = 1740 km
47 3 47
2010-03-03T12:18:12+01:00
R1- promien ksiezyca
r2- pr. ziemi
układamy układ równań:
r1/r2=/11
r2-r1=4640

11r1=3r2
r2=4640+r1

11r1=3(4640+r1)
11r1=13920+3r1
8r1=13920 /8
r1=1740
r2=4640+1740=6380
34 4 34