Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T12:19:15+01:00
1. Polonezy- bardzo dramatyczne i rozbudowane.

2. Mazurek- nawiązują w nich do muzyki ludowej z Mazowsza.

3. Nokturn- Są to liryczne, melodyjne miniatury.

4. Scherza- są one raczej poważne, a nawet dramatyczne.

5. Ballada- mają pokrewieństwo z poezją.

6. Etiuda- utwory pedagogiczne, mają służyć doskonaleniu techniki pianistycznej.

7. Preludia- symboliczny hołd złożony Janowi Sebastianowi Bachowi.

8. Sonaty- Marsz żałobny grywany dzisiaj w rozmaitych transkrypcjach podczas pogrzebów.

9. Trio fortepianowe

10. Sonata wiolonczelowa
3 5 3
2010-03-03T12:55:24+01:00
Chopin pisał z ducha i dzwięku narodowe , polonezy (16) w tym 9 utworów dziecięcych i młodzienczych , oraz 7 bardzo dramatycznych i rozbudowanych. Skomponował także 57 mazurków , w nieznany wcześniej sposób nawiązując w nich do muzyki ludowej z Mazowsza . Napisał 19 nokturnów. Są to liryczne , melodyjne miniatury . W pózniejszych latach Chopin napisał 4 scherza . Są one poważne , a nawet dramatyczne . Ballady (4) , które mówi się , że powstały pod wrażeniem ballad Adama Mickiewicza. Znakomicie czuł się zarówno w miniaturach , takich jak preludia (26), etiudy (27) czy pieśni (19), jak i w wielkich formach na fortepian i orkiestrę : koncertach ( f - moll i a - moll ), oraz innych kompozycjach , wśród których jest "Fantazja na tematy polskie ". Napisał też 3 sonaty fortepianowe . Najpopularniejszą jest Sonata b - moll.
3 5 3