Na placu zabaw bawią się dzieci . połowa z nich gra w piłkę , 10 % biega bez celu i krzyczy , 20 % gra w gumę a reszta czyli sześcioro bawi się w piaskownicy . ile dzieci jest na placu zabaw ?


potrzebna szybka odpowiedź ;d

z góry dziękuje i daje naj ;****

2

Odpowiedzi

2010-03-03T12:21:15+01:00
X-liczba wszystkich dzieci

0,5x(gra w piłkę)+0,1x(biega i krzyczy)+0,2x(gra w gumę)=0,8x
x-0,8x=0,2x-bawi się w piaskownicy
0,2x=6/:0,2
x=30
odp.na placu jest 30 dzieci
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T12:21:57+01:00
Na placu zabaw bawią się dzieci . połowa z nich gra w piłkę , 10 % biega bez celu i krzyczy , 20 % gra w gumę a reszta czyli sześcioro bawi się w piaskownicy . ile dzieci jest na placu zabaw ?

x - ilość dzieci
1/2x - ilość grajacych w piłkę
0,1x - ilość biegających
0,2x ilość grajacych w gumę
6 - ilość bawiacych się w piaskownicy

x = 1/2x + 0,1x + 0,2x + 6
x = 1/2x + 1/10x + 2/10x + 6
x = 5/10x + 3/10x +6
x = 8/10x + 6
x - 8/10x = 6
10/10x -8/10x = 6
2/10x = 6
x = 6 : (2/10)
x = 6*(10/2)
x = 6*5
x = 30

Odp. Na placu zwbaw jest 30 dzieci
7 4 7