Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T12:37:13+01:00
Wytwarzają w nocy tlen . np storczyki aloes drzewiasty
- kaktus bożenarodzeniowy
- kaktus wielkanocny
- sansewieria gwinejska


Wszystkie kaktusy i grubosze-właściwie w nocy tylko uwalniają tlen i wchłaniają dwutlenek węgla, zaś produkują tlen i zużywają dwutlenek węgla w dzień. Jest to przystosowanie do suchego, gorącego klimatu(w nocy podczas wymiany gazowej tracą mniej wody niż w dzień) i nazywa się to CAM-Crassula Acid Metabolism-metabolizm kwasowy gruboszowatych(bo wiążą dwutlenek węgla w postaci jakiś kwasów)


licze na naj ;p
3 5 3
2010-03-03T12:38:15+01:00
Rośliny w nocy robią sobie zapas dwutlenku węgla na następny dzień , przy okazji uwalniając tlen. Podczas oddychania zużywają tlen i produkują dwutlenek węgla .
1 5 1