W wyborach na przewodniczącego uczniowskiego Jarek otrzymał o 37 głosow wiecej niz Wojtek. Ile głosów otrzymal kazdy z chlopców, jezeli do głosowania przystąpiło 421 uczniów ?

x- liczba uczniów głosujacych na Wojtka
x + 37.....................................................
x + x + 37.................................................
x + x + 37 = 421
(wolne miejsce)










x = .............
x + 37 = .................................
Sprawdzenie:
Czy Jarek otrzymał o 37 głosów wiecej niz Wojtek ? .................
Czy suma głosów oddanych na Jarka i na Wojtka jest rowna 421? ...........................................

Odpowiedz:
...........................................

3

Odpowiedzi

2010-03-03T12:51:29+01:00
X- liczba uczniów głosujacych na Wojtka
x + 37 liczba uczniów głosującychna Jarka
x + x + 37 liczba wszystkich uczniów głosujących
x + x + 37 = 421

2x+37=421 |-37
2x=384 | :2
x=192

x =192
x + 37 = 192 + 37 = 229
Sprawdzenie:
Czy Jarek otrzymał o 37 głosów wiecej niz Wojtek ?
229 - 192 = 37
Czy suma głosów oddanych na Jarka i na Wojtka jest rowna 421? 229+192=421

Odpowiedz:Wojtek otrzymał 192 glosy, a Jarek 229.
...........................................
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T12:53:44+01:00
X-ilosc głosów oddanych na wojtka
x+37-ilosc głosów oddanych na jarka

x+x+37=421
2x=421-37
2x=384
x=384:2
x=192

x+37=192+37=229sprawdzenie:
x=192=ilosc głosów oddanych na wojtka
x+37=192+37=229= ilosc głosów oddanych na jarka

spr. 192+229=421= ilosc głosujących

jarek otrzymało 37 głosów wiecej niż wojtek bo liczba 229 jest o 37 wieksza od liczby 192
229-37==192
suma głosów oddanych na wojtka i jarka wynosi 421 bo
192+229=421
odp. wojtek otrzymał192 głosy, a jarek 229 głosów.
1 5 1
2010-03-03T12:56:07+01:00
X + 37 - liczba uczniów głosujacych na Jarka
x + x + 37 - liczba wszystkich uczniów głosujących
x + x + 37 = 421

x + x + 37 = 421
2x = 384
x = 192

x = 192
x + 37 = 229
Czy Jarek otrzymał o 37 głosów wiecej niz Wojtek ? Tak 229 - 192 = 37
Czy suma głosów oddanych na Jarka i na Wojtka jest rowna 421? Tak
Odpowiedz:
Wojtek otrzymał 37 głosów, a Jarek 229.

Pozdrawiam.

1 5 1