Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T12:58:04+01:00
Stanisław Leszczyński w 1705 zawarł przymierze z królem szwedzkim zezwalające Karolowi XII na utrzymywanie wojska w Polsce oraz na werbunek żołnierzy. W kraju wybuchła wojna domowa pomiędzy zwolennikami Augusta II i Stanisława Leszczyńskiego ("Jedni od Sasa, drudzy od Lasa").
2010-03-03T12:58:10+01:00
Przysłowia "Jeden do Sasa, drugi do lasa" używamy w sytuacji, w której jakieś rzeczy lub osoby bardzo się różnią i z tego powodu nie pasują do siebie.