Odpowiedzi

2010-03-03T13:02:10+01:00
X , y - szukane liczby
Mamy
[ x + y] /2 = 15
[(x -2) + (y/2)] /2 = 10
--------------------------
x + y = 15*2 = 30 ---> y = 30 - x
x-2 + 0,5 y = 10*2 = 20
------------------------------
x + 0,5*(30 - x) = 20 +2 = 22
x + 15 - 0,5 x = 22
0,5 x = 22 - 15 = 7
x = 2*7 = 14
y = 30 - 14 = 16
Odp. Te liczby to 14 i 16.
2010-03-03T13:04:32+01:00
(a+b)/2=15
(a-2+½b)/2=10
rozwiązujemy układ:
a+b=30
a-2+½b=20

a=30-b
30-b+½b=22
-½b=-8 /×(-2)
b=16
a=30-16=14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T13:04:53+01:00
X=1 liczba
y=2 liczba

(x+y):2=15
(x-2+0,5y):2=10

½x+½y=15/×2
½x-1+0,25y=10

x+y=30
x=30-y

0,5(30-y)-1+0,25y=10
15-0,5y-1+0,25y=10
-0,25y=10-15+1
-0,25y=-4
y=-4:-0,25
y=16

x=30-16=14
odp. te liczby to 14 i 16