Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T13:09:31+01:00
Ponieważ jest to najmniejsza cząstka w organizmie, w której zachodzą procesy życiowe ( metabolizm- oddychanie, wymiana gazowa, usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii)
3 3 3
2010-03-03T13:10:20+01:00
Gdyż wszystko co żyje jest zbudowane z komórek. Komórka jest podstawowa, strukturalną i funkcjonalną jednostką w świecie żywym. Ma ona zdolność do pobierania materii z zewnątrz ( odżywiania) i jej przetwarzania w celu pozyskania energii i podstawowych elementów budulcowych.
2 5 2