Odpowiedzi

2010-03-03T13:35:16+01:00
Dym z papierosa zawiera ponad 4000 związków chemicznych, a 40 spośród nich to związki rakotwórcze. Najgroźniejsze z nich:

aceton - rozpuszczalnik, składnik farb
metanol - składnik benzyn silnikowych, trucizna
naftalen - środek owadobójczy
nikotyna - trucizna, uzależnia jak narkotyk
amoniak - składnik nawozów mineralnych
cyjanowodór - podczas II wojny światowej stosowany w komorach gazowych do zabijania ludzi
Polon-210 - Pierwiastek promieniotwórczy, wysoko radiotoksyczny
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T13:53:17+01:00
Przede wszystkim ciekawy efekt uzyskasz jeśli na plakat przykleisz papierosa.
Możesz np. najpierw wyjąć z niego trochę tej "mieszanki" przykleić ją osobno i poprowadzić od niej strzałki opisujące skład papierosa.

ciekawostka- kiedyś w papierosie znaleziono całego paznokcia (tzn tak jak by ktoś obcinał sobie paznokcie i wetknął w papierosa)

Wypisz kilka marek papierosów np. Camel, L&M, Marlboro, Vogue, West. i wydrukuj ich loga (im więcej obrazków na plakacie tym lepiej.

W załącznikach dałam ci kilka śmiesznych zdjątek które możesz wykorzystać.

Na plakacie zawrzyj dużo tekstów w stylu "Palenie szkodzi zdrowiu", "Kobietą w ciąży palić nie wolno", "Palenie może spowodować raka" itp.

Napisz o paleniu biernym - to dość istotne

Na tej stronie w skrócie masz wszystkie informacje dotyczące palenia które mogą ci się przydać: http://www.bryk.pl/teksty/liceum/biologia/cz%C5%82owiek/11856-papieros_fabryka_trucizn_i_zagro%C5%BCenie_dla_zdrowia.html
1 5 1