Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T13:40:11+01:00
X=1 liczba
y=2 liczba

40%x+20%y=220
⅗x-0,3y=150

0,4x+0,2y=220/×10
0,6x-0,3y=150/×10

4x+2y=2200/:2
6x-3y=1500/:3

2x+y=1100
2x-y=500

y=1100-2x

2x-(1100-2x)=500
2x-1100+2x=500
4x=500+1100
4x=1600
x=1600:4
x=400
y=1100-2×400=1100-800=300
te liczby to:400 i 300
2010-03-03T13:41:23+01:00
Suma 40% pierwszej liczby i 20% drugiej liczby wynosi 220.
Różnica 3/5 pierwszej liczby i 0,3 drugiej liczby wynosi 150.

x- pierwsza liczba
y- druga

{0,4x+0,2y=220
{3/5x-0,3y=150

{0,4x=220-0,2y/:(0,4)
x= 550 -1/2y

{3/5(550-1/2y)-0,3y=150
330- 0,3y-0,3y=150
-0,6y=150-330
-0,6y= -180/:(-0,6)
y= 300
x= 550- 150=400
2010-03-03T13:57:19+01:00
A-pierwsz liczba
b-druga liczba
układ równn
40%a+20%b=220
3/5a-3/10b=150 /×10

2/5a+1/5b=220 /×5
6a-3b=1500

2a+b=1100
6a-3b=1500

b=1100-2a
6a-3(1100-2a)=1500
6a-3300+6a=1500
12a=4800 /12
a=400
b=1100-800=300