Odpowiedzi

2010-03-03T13:49:05+01:00
X- cena książki
0,3x- cena zeszytu
2x+ 0,3 * 3x= 145
2x+ 0,9x= 145
2,9x= 145
x=50
0,3x= 16,66
Odp. Zeszyt kosztował16,66 zł a książka- 50 zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T13:50:51+01:00
Za dwie jednakowe ksiazki i trzy jednakowe zeszyty zaplacono razem 145 złoty.
Cena jednego zeszytu stanowi 30% ceny jednej książki.Oblicz cene jednej ksiazki i jednego zeszytu.
x-książki
y-zeszyty

2x+3y=145
y=0,3x
2x+3*0,3x=145
2x+0,9x=145
2,9x=145 /2,9
x=50
y=0,3*50
y=15
Spr
2*50+3*15=145
145=145
15=0,3*50
15=15
Odp:Jedna ksiązka kosztuje 50zł, a zeszyt 15zł
4 5 4
2010-03-03T13:52:53+01:00
X- cena 1 książki
y- cena jednego zeszytu
2x+3y= 145zł
y= 0,3x

2x+3y= 145zł
y-0,3x =0 tu obustronnie mnożymy przez -3

2x+3y = 145zł
0,9 x - 3y= 0 zł
dodajemy do siebie x, y oraz cenę

2,9 x= 145zł / dzielimy przez 2,9
x=50 zł

2x+3y = 145 zł
100zł + 3y = 145zł

3y = 45zł/ :3
y= 15zł

Książka kosztuje 50 zł a zeszyt 15 zł.

1 5 1