Obliczone,że wieloryb płynąc z prędkością 7,5 m/s pokonuje opór wody równy 18KN.Jaką moc ma wieloryb?
Prosze o rozwiązanie z danymi i szukanymi oraz z podanymi obliczeniami i wzorami jakich uzyliście! daje duzo pkt i prosze szybko bo to PILNE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T13:52:45+01:00
V = 7,5 m/s
Fop = 18 kN

Prędkość się nie zmienia, mamy ruch jednostajny, więc siła wieloryba musi być równa sile oporu wody:

Fop = Fc = 18 kN

P = F×s/t → s/t to prędkość, więc:

P = F×v
P = 18kN × 7,5m/s = 135kW
2010-03-03T13:57:46+01:00
Witaj
dane: T=18kN, v=7,5m/s
szukane: P
P = W/t.........W = F *s........F = T bo ruch jednostajny
P = T *s/t.......s/t = v bo ruch jednostajny
P = T *v = 18 kN *7,5m/s = 135 kW

Moc wieloryba wynosi 135 kW.

..........................pozdrawiam