Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T13:58:20+01:00
Przekroj osiowy stozka to trojkat rownoramienny
P = 1/2 * a * h
30 = 1/2 * a * 10
a = 6
z Twierdzenia Pitagorasa:
l²=h²+(1/2 * a)²
l²=10² + 3²
l²=109
l=√109
2010-03-03T13:59:15+01:00
H = 10 cm
Pp =30 cm²
Pp = 0,5 * 2r *h = r*h ----> r = Pp : h
r = 30 cm² : 10 cm = 3 cm
l - długość tworzącej stożka
mamy
l² = r² + h²
l² = 3² + 10² = 9 + 100 = 109
l = √109 ≈ 10,44
Odp. Tworząca tego stożka ma około 10,44 cm długości.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:00:02+01:00
Pole przekroju to pole trójkata:

pΔ=½ah
30=½a×10
a=30:5
a=6cm

a= średnica podstawy stożka
r=3cm

z pitagorasa obliczam tworzacą l
l²=10²+3²
l²=109
l=√109cm