Odpowiedzi

2010-03-03T14:06:13+01:00
Jeśli chcesz moge ci podac najważniejsze punkty bo referatow nie lubie pisac ale z tego co ci podam porobisz zdania i masz zarabisty referacik:)
Powstanie Listopadowe:
29listopada 1830rok-5.pazdziernik 1831rok(okolo 10 m-cy)
Stosunek Państw Europejskich
Obojętny stosunek
Przebieg:
3grudnia 1830 powołanie rządu tymczasowego,obrady sejmu, od 1831 roku wojna polsko-ruska.
Sprawa Chłopska:
Brak decyzji o uwłaszczeniu chłopów
Przywódcy Powstań:
Emilia Platter
Józef Chłopicki
Piotr Wysocki
Skutki:
-represje
-Likwidacja UW
-odebranie autonomii
-wywozy na Syberie
-kontybucja dla Rosji
-Prześladowanie Unitów
-wybudowanie więzienia
-emigracja i jej obozy

MAM nadzieje ze pomoże
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:14:31+01:00
Troche pisania, ale spoko

Powstanie listopadowe - jedno z największych powstań narodowych przeciw Rosji (XI 1830 - X 1831), spowodowane m.in łamaniem przez Rosjan konstytucji Królestwa Polskiego rozpoczeło się 29 XI 1930 szturmem podchorążych na Belweder; 5 XII 1830 J.Chłopicki ogłosił się dyktatorem, dążył jednak do porozumienia z carem Mikołajem I; 18 XII 1830 sejm uznał powstanie za narodowe; powołano władze powstania: sejm powstańczy oraz Rząd Narodowy; 25 I 1831 sejm zdetronizował Mikołaja I, co spowodowało wojne polsko - rosyjską; 6 II 1831 wojska rosyjskie wkroczyły do Królestwa Polskiego; 25 II 1831 pod Grochowem powstrzymano marsz armii rosyjskiej na Warszawę; III - V 1831 okres taktyczne przewagi wojsk polskich ( bitwy pod Wawrem, Dębem Wielkim, Iganiami); 26 V 1831 klęska wojsk polskich pod Ostrołęką; 15 VIII 1831 rozruchy w Warszawie spowodowane niepowodzeniami na froncie; 6 i 7 IX 1831 zdobycie Warszawy przez wojska feldmarsz I.Paskiewicza; X 1831 upadek powstania; skutki powstania: likwidacja autonomii Królestwa Polskiego, represje, masowa emigracja.


Wszystko z Encyklopedii, myśle że jak grubo będziesz pisać to ci na A4 styknie. Pozdrawiam
6 3 6