Kosatka lodu która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2 cm x 2 cm x 3 cm wrzucono do pustej szklanki. Jaka objętość będzie miała woda po stopieniu się tej kostki ?? Można przyjąć że woda otrzymana z lodu ma objętość o 10% mniejszą niż lód.


prosze o pomoc plss :)
25 pkt czeka ;]
pozdro ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T13:59:20+01:00

V = a*b*h = 2*2*3 = 12 cm³
woda otrzymana z lodu ma objętość 10 %, czyli
10% z 12cm³ = 1,2cm³

12cm³ - 1,2cm³ = 10,8cm³

Odp Woda będzie miała objętość 10,8cm³
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T14:00:03+01:00
Zadanie:

Objętość kostki lodu :
V = 2x2x3 = 12 (cm³)


10% z 12 cm³ = 1,2 cm³
12cm³ - 1,2 cm³ =10,8 cm³ - objętość woda w szklance .

Pozdrawiam ( 8