Odpowiedzi

2010-03-03T14:07:31+01:00
O=24
a=x
b=x+2
c=x+2+2

O=a+b+c
24=x+x+2+x+2+2
24=3x+6
3x=24-6
3x=18//:3
x=6

a=6
b=8
c=10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:09:02+01:00
Obwód trójkąta równy jest 24cm. Oblicz długości boków jeżeli drugi bok jest dłuższy od pierwszego o 2 cm ,a trzeci dłuższy od drugiego o 2cm. Zapisz wszystkie obliczenia
Ob= 24cm
a
b= a+2cm
c= b+2cm= a+4cm

Ob= a+b+c
24cm= a+a+2cm+a+4cm= 3a+6cm
24cm-6cm=3a
18cm= 3a/:3
a= 6cm
b= 8cm
c= 10 cm
2010-03-03T14:10:42+01:00

x- 1 bok SPR 6-1=5cm
x+2 - 2 bok 6+2=8cm
x+2+2 - 3 bok 6+4=10cm

x+x+2+x+2+2=24
3x=24-6
3x=18/:3
x=6cm

Odp:1 bok ma 5cm, drogi 8 cm, a trzeci 10 cm.

Liczę na naj :)