Matematyka z plusem nowe wydanie ''Równania i nierówności''
Podręcznik strona 199 zadanie 8
a)4x-3=3x+5
b)5x+2=7-3x
c)3(x-1)=0
d)-6(x+1)=24
e)-7(x-2)=3x-1
f)4(x-1)=6(1+x)
jeszcze mam tekstowe ze strony 180 i zadanie 5 zaczyna się tak Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200zł... jak możecie to też to zróbcie ,pliska ;) bym dała więcej punktów ale od paru dni nie odwiedzam zadane.pl więc mam tylko 10 punktów ,a mama mnie zabije jak tego nie zrobię .Pliska pomóźcie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:06:57+01:00
A)4x-3=3x+5
4x-3x=3+5
x=8
b)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5/:8
x=5/8
c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3/:3
x=1
d)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=30/:(-6)
x=-5
e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-10x=-15/:(-10
x=1,5
f)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=10
-2x=10/:(-2)
x=-5


1 5 1
2010-03-03T14:14:33+01:00
A) 4x-3=3x+5
4x -3x = 5+3
1x= 8
x=8

b) 5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x= 5/przez8
x =5/8

c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=0+3
3x=3/przez 3
x=1
d)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=24+6
-6x=30/ przez(- 6)
x=-5