Gdy wiał silny wiatr halny, drzewo o wysokości 20m złamało się w ten sposób, że jego czubek dotknął ziemi w odległości 6m od pnia. Oblicz, na jakiej wysokości od ziemi drzewo zostało złamane. (Trzeba użyć twierdzenia Pitagorasa.)

Z góry dziękuje ;P ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T14:09:27+01:00
A=6m
b+c=20m→b=20-c

a²+(20-c)²=c²
a²+400-40c+c²=c²
6²+400-40c=0
-40c=-400-36
-40c=-436
c=436:40
c=10,9m

20m-10,9m=9,1m
odp. drzewo złamało się na wysokości 9,1m
2010-03-03T14:11:48+01:00
Drzewo zlamalo się na wysokości 13 m nad ziemią