Odpowiedzi

2010-03-03T14:27:35+01:00
Zenek Wójcik to jedna z głównych postaci lektury pt Ten obcy.
Zenek jest młodym chłopcem.Uciekł z domu przez ojca - pijaka . matka chłopca nie żyje.Zenek był skryty.Ukrywał przed innymi dziećmi swoją sytuację - opowiadał im że jedzie do wuja ...tak też było ale wuja nie mógł znaleźć.
musiał kraść z powodu braku pieniędzy - ukradł pieniądze przekupce i jabłka z sadu..gdy zobaczył ulę pestkę mariana i julka
był zażenowany...potem poszli na oranżadę . zenek uratował dziecko które zmarło by od razu , więc był opiekuńczy odpowiedzialny , hojny , odważny. nie bał się w wbiegł na konia zatrzymując go - naraził własne życie
zenek to bardzo miły chłopiec.chciałabym miec takiego przyjaciela
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:34:42+01:00
Zenek Wójcik główny boHater utworu tytułowy "obcy".Chłopiec uciekł z domu od swego ojca który nadużywał alkoholu i znecał sie nad synem
Senek ma 16 lat jest wysoki ,szczupły zwinny,zręcznyi silny. Ma ciemne włosy.Jest ubrany w zniszczoną wiatrówkę i ciemne drelichowe spodnie. Zenek jest skrytym ,nieufnym ,zamknietym w sobie chłopcem i przypomina chwilami zaszczutego psa Dunaja. Jest tajemniczy,zamknięty w sobie ,czujny. Ukrywa swe uczucia i mysli.Cechuje go małomówność. Wszystko to dlatego, że nie zaznał w domu miłości i bezpieczeństwa. Zenek jest odważnym chłopcem, za wszelką cene chce odnaleź wujka.Zenek jest bardzo samotny ale potrfi sobie radzić, niestety czasem musi kraść. Stać go również na bohaterstwo ,kiedy ryzykując własnym życiem ,ratuje dziecko. Nie zależy mu na podziękowaniach . Zenek to wrażliwy ,spragniony przyjaźni.Darzy zaufaniem Ulę,wyczuwa że dziewczyna go rozumie ,w końcu łączy ich młodzieńcza miłość. Pod wplywem Uli chłopak się zmienia,dzięki wrodzonej szlachetności chłopak naprawia swoje błędy
2 3 2