Odpowiedzi

2010-03-03T14:46:46+01:00
Pani Ula założyła w banku roczną lokatę oprocentowaną 1,5% w stosunku rocznym. Po roku,po uwzględnieniu 20% podatku,otrzymała 240 zł odsetek. Jaką kwotę wpłaciła do banku?
x-lokata
1,5%x=0,015x -procentowanie
20%*0,015=0,2*0,015x=0,003x - podatek

0,015x-0,003x=240
0,012x=240
12x=240000 /:12
x=20000zł

0,015x=0,015*20000zł=300zł
0,003x=0,003*20000=60zł
Spr:
300zł-60zł=240zł
Odp: Pani Ula wpłaciła do banku 20 000zł, oprocentowanie wyniosło 300zł, a podatek 60zl.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:47:03+01:00
Dane:

odsetki- d
kapitał - k
czas - t
oprocentowanie - p
d 80% = 240 zł ( w zadaniu podane 80% odsetek)
d 20% = 240*20/80=60 zł podatku ( z proporcji obliczymy ile potrącił bank z całości czyli 20 %)
Proporcja:

240 -80%
x - 20%

z tego x=(240*20%)/80%

d=240+60=300 zł ( całość odsetek)
k=?
p=1,5%
t=1 rok

Wzór:

d=k*p*t

300=k*1,5%*1
k=300/1,5%
k=300/ 0,015
k=20 000

Odp.
Pani Ula wpłaciła do banku 20 000 zł.
pozdrawiam:)


1 5 1