Zad1
za 5 lat ojciec będzie cztery razy starszy od syna i razem będą mieli 55 lat. ile lat ma obecnie każdy z nich???

zad2
za 19 lat ojciec z synem będą mieli razem 100 lat. przed10 laty syn był czrery razy młodszy od ojca. ile lat ma obecnie każdy z nich???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:28:52+01:00
Zad. 1
x - ojciec
y - syn

x+5=4y
x+5+y+5=55

x-4y=-5
x+y+10=55

x-4y=-5
x+y=45

-x+4y=5
x+y=45

4y+y=50
5y=50
y=10

x=45-y
x=35

Ojciec ma 35 lat a jego syn 10.
2010-03-03T14:29:12+01:00
Zad.1
x-ojciec
y- syn
uKŁAD RÓWNAŃ

x+5=4y
x+5+y+5=55

x-4y=-5
x+y+10=55

x-4y=-5
x+y=45

-x+4y=5
x+y=45

4y+y=50
5y=50
y=10

Syn ma 10 lat.
x=45-y
x=35

Ojciec ma 35 lat