Odpowiedzi

2010-03-03T14:30:05+01:00
Http://home.ica.net/~domurad/Bernadetta.htm
zobacz sobie tutaj jest tu o niej wszystko.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:32:28+01:00
Louise Casterot, matka Bernadetty. Pomagała mężowi prowadzić młyn, zajmowała się domem i wychowywała dzieci. Bardzo przeżyła śmierć synka Jeana.

Francois Soubirous, ojciec Bernadetty. Był dobrym młynarzem, lecz wielu klientów nie płaciło mu należności. Rodzina Soubirous straciła młyn.


1855 Z powodu wielkiej biedy państwo Soubirous z czwórką dzieci zamieszkali w wilgotnej izbie o wymiarach cztery na cztery i pół metra. Mała Bernadetta opiekowała się rodzeństwem.

Młyn Lacade gdzie przez pewien czas mieszkała rodzina Soubirous.
1857 13-letnia Bernadetta opuściła rodzinny dom i zamieszkała w Bartres u przybranej matki. Dziewczynka nie chodziła do szkoły, nie umiała pisać ani czytać.
11 lutego 1858 Pierwsze objawienie Matki Bożej w Lourdes. Bernadetta w grocie nad rzeką zobaczyła Piękną Panią, która wyciągnęła w jej stronę ręce, a następnie uczyniła znak krzyża. Bernadetta zaczęła odmawiać różaniec.
od 11 lutego do 16 lipca 1858 Najświętsza Maria Panna objawiła się osiemnaście razy Bernadetcie Soubirous.
1858 Bernadetta przystąpiła do pierwszej Komunii św. W Lourdes dziewczynka uczęszczała do szkoły Sióstr Miłosierdzia i Nauczania Chrześcijańskiego. Siostry, wiedząc o ubóstwie rodziny Soubirous, pozwoliły jej na bezpłatną naukę.
1860 16-letnia Bernadetta zamieszkała z zakonnicami w hospicjum.
1866 Bernadetta rozpoczęła nowicjat w Kongregacji Sióstr Miłosierdzia z Nevers. Przyjęła imię Maria Bernarda.
1867 Siostra Maria Bernarda złożyła śluby zakonne i pozostała w domu generalnym w Nevers. Szybko zdobyła kwalifikacje pielęgniarki i opiekowała się chorymi.
16 kwietnia 1879 siostra Bernarda zmarła w wieku 35 lat. Jej ostatnie słowa brzmiały: "Święta Mario Matko Boża, módl się za mnie biedną grzesznicę!".
ciało św.
Bernadetty po jej śmierci nie ulega procesowi rozkładu, mimo że go nie balsamowano. Skóra, włosy, mięśnie i paznokcie zachowały giętkość i elastyczność. Organy wewnętrzne podobnie. Św. Bernadetta wygląda jakby spała. Głowa nieco przekrzywiona na jedną stronę, kąciki ust są lekko uniesione. W rękach złożonych na piersiach wpleciony jest różaniec.

1925 Beatyfikacja Sługi Bożej Bernadetty. Ciało Bernadetty Soubirous ekshumowano. Odkryto, że jej doczesne szczątki nie uległy rozkładowi.
1933 Papież Pius XI zaliczył bł . siostrę Bernardę w poczet świętych.
11 3 11