Oblicz jak najprostszym sposobem:

a) 105 +(-7) + (-13) + 20=??????????

b) -16 + 67 + (- 10) + (-7) + 66=????

c) 2 2/5 (dwa i dwie piąte) + (-4,1)+ 7 3/5(siedem i trzy piąte)+ (-5,9)=???

d) 4 4/7 (cztery i cztery siódme) + 5,4 +(-1 4/7(minus jeden i cztery siódme))+ (-5,9) =?????

e) -0,75 + 6,3 + ( -1,1) +(-1/4(minus jeden czwartych)) + (-6,3)=??????
ten kto odpowie bez pomułki dostaje naj

2

Odpowiedzi

  • eMul
  • Rozwiązujący
2010-03-03T14:37:22+01:00

a) 105 +(-7) + (-13) + 20=105

b) -16 + 67 + (- 10) + (-7) + 66=100

c) 2 2/5 (dwa i dwie piąte) + (-4,1)+ 7 3/5(siedem i trzy piąte)+ (-5,9)=0

d) 4 4/7 (cztery i cztery siódme) + 5,4 +(-1 4/7(minus jeden i cztery siódme))+ (-5,9) =2,5

e) -0,75 + 6,3 + ( -1,1) +(-1/4(minus jeden czwartych)) + (-6,3)=-2,1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:48:44+01:00
A) 105 +(-7) + (-13) + 20=
105 - 7 -13 +20=
-7 -13 + 105 + 20=
-20 + 125= 105
b) -16 + 67 + (-10) + (-7) + 66=
-16 -10 -7 +67 + 66=
-33 + 133=100
c) 2 2/5 + (-4,1) + 7 3/5 + (-5,9)=
-4,1 -5.9 + 2 2/5 +7 3/5 =
-10 + 10=0
d) 4 4/7 + 5,4 + (-1 4/7) + (-5,9)=
4 4/7 -1 4/7 +5,4 -5,9=
3 - 0,5=2,5
e) -0,75 + 6,3+ (-1,1)+ (-1/4) + (-6,3)=
-0,7 - 6,3 - 1,1 +6,3 - 1/4=
-18 - 1/4=-17 4/4 - 1/4= -17 3/4