Odpowiedzi

2010-03-03T14:43:20+01:00
Zad. 1.

żeby je dodać trzeba sprowadzić ułamiki do wspólnego mianownika (w tym przypadku najmniejszy mianownik to 20):

12 1/2=25/2=250/20
13 3/5=68/5=272/20
8 3/4=35/4=175/20

250/20+272/20+175/20=697/20=34 7/20dm

zad. 2.

w trójkącie suma 2 boków MUSI być większa od trzeciego, więc z odc. B nie da sie zbudować trójkąta (bo 1dm+2dm=3dm).

Mam nadzieje, że pomogłem, jakbyś czegoś nie rozumiała to na PW chętnie pomoge :]


1 5 1
2010-03-03T14:43:51+01:00
Zad1:
Obw: a+b+c
Obw: 12 1/2 + 13 3/5 + 8 3/4
Obw: 12,5 + 13,6 + 8,75 - ułamki zwykłe zamieniłam na ułamki dziesiętne.
Obw: 34,85 dm

Zad2:
b) 1dm, 2dm, 3dm
Ponieważ:
1dm + 2dm powinno być większe od 3dm - a nie jest.
2dm + 3dm > 1dm
1dm + 3dm > 2dm

Mam nadzieję, że dobrze ;)
Pozdrawiam :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:44:05+01:00
12 1/2 dm 13 3/5 dm 8 3/4 dm=35,05dm
trójkąt nie mozna zbudować z odcinków o długościach:
a 3 cm, 4 cm, cm
b 1 dm, 2 dm, 3 dm
1 5 1