Odpowiedzi

2010-03-03T14:41:51+01:00
Kropkę po skrócie stosujemy wówczas kiedy skrót kończy się na inną literę niż wyraz np.
ul. jest kropka bo jest to skrót od wyrazu ulica, ulica konzcy sie na a, a skrót na l
dr nie ma kropki bo jest to skrót od słowa doktor i zarówno doktor jak i skrót kończą się na r
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:45:45+01:00
Jeżeli skrót składa się z pierwszej i ostatniej litery wyrazu skróconego i jest użyty w mianowniku, nie stawiamy kropki. Stawiamy kropkę, gdy skrót jest użyty w innym przypadku niż mianownik, np. Byłam na spotkaniu z dr. Nowakiem.