Odpowiedzi

2010-03-03T14:37:14+01:00
Gniazdowniki :
dzięcioł,bażant,perkoz

zagniazdowniki :
gęś,łabędź,
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:39:42+01:00
Gniazdowniki-to ptaki,których pisklętawylęgają sie niedołężne i przez dłuższy czas przebywają w gnieździe pod opieką rodziców(gołębie,wróblowate)

Zagniazdowniki-to ptaki,których pisklętawkrótce po wykluciu opuszczają gniazdo,oraz samodzielnie wyszukują i pobierają pokarm(kaczki,kuraki)
2010-03-03T14:41:50+01:00
Gniazdowniki - ptaki których młode po wykluciu są nieporadne wymagaja ciąglej opieki nie są zdolne do samodzielnego przemieszczania się i pozostają przez dłuższy okress w gnieździe

zagniazdowniki nniewłściwe - ptaki których pisklęta w normalnych warunkach dłuzszy czas pozostają w gnizdzie karmione przez rodziców ale w przypadkach zagrożenia uciekają z gniazda i kryją się w pobliżu

zagniazdowniki właściwe - ptaki których piskleta opuszczaja gniado w kilka godzin po wyklęciu sa samodzielne lub towarzysza rodzicom

Z encyklopedii