Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-03T14:41:48+01:00
1. Podział rzek:

Rzeki stałe - prowadzące wodę przez cały rok, zasilane wodami podziemnymi i wodami ze spływu powierzchniowego, pochodzącego z deszczów i roztopów;

Rzeki okresowe - prowadzące wodę okresowo(ale regularnie) w porze wilgotnej i są zasilane przede wszystkim spływem powierzchniowym; związane z obszarami, gdzie występują pory roku sucha i deszczowa;
3 2 3
2010-03-03T14:43:03+01:00
RZEKI STAŁE - płynące nieprzerwanie przez cały rok.
zasilane wodami podziemnymi i wodami ze spływu powierzchniowego, pochodzącego z deszczów i roztopów.

RZEKI OKRESOWE - płynące jedynie w porze deszczowej, wysychające natomiast w porze suchej.
w porze wilgotnej są zasilane przede wszystkim spływem powierzchniowym.

do monika261 : ładnie kopiujesz ;/
2 3 2
2010-03-03T14:47:40+01:00
Rzeki stałe - płyną przez cały rok np. Nil, Amazonka, Wisła

Rzeki okresowe - płyną regularnie np. w porze deszczowej np. Tarin

Rzeki epizodyczne - płyną w nieregularnych odstępach czasu, nawet co kilka, kilkanaście lat,w strefie klimatu podzwrotnikowego na północnych i południowych krańcach Afryki spotykamy rzeki stałe i okresowe.
2 3 2