Z Przyrody. ;P
Mam pytanie, jeśli mapa namalowana w skali : 1 : 5000000 ma trasę namalowaną i odległość na mapie do 5 cm. To ile jest odległości rzeczywistej ? To ma być w KM.
I jeśli mapa namalowana w skali : 1 : 7500000 ma trasę namalowaną i odległość na mapie do 4 cm. To ile jest odległości rzeczywistej ?
też w KM.

3

Odpowiedzi

2010-03-03T14:42:30+01:00
1:5000000
1cm na mapie - 5000000cm w rzeczywistości
5000000:5 = 1000000cm = 10000m = 10km

1:7500000
1cm na mapie - 7500000cm w rzecz.
7500000:4 = 1875000cm = 18750m = 18,750km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:46:11+01:00
Skala.; 1 - 5000000
1cm -> 5000000cm
1cm -> 50km
odległość na mapie; 5cm.
odległość rzeczywista;
5*50=250km

skala.; 1 - 7500000
1cm -> 7500000cm
1cm -> 75km
odległość na mapie; 4cm
odległość rzeczywista;
4*75=300km.

pozdrawiam.;)
2010-03-03T15:01:56+01:00
Skala 1 : 5000000

Obliczenie:5000000*5cm=25 000000 cm=25 0000 m=250 km
Odp.:Odległość w terenie wynosi 250 km.

skala 1 : 7500000

Obliczenie:7500000*4cm=30 000 000 cm=3 00 000 m=300 km
Odp.:Odległość w terenie wynosi 300 km.