Z Przyrody. ;P
Mam pytanie, jeśli mapa namalowana w skali : 1 : 5000000 ma trasę namalowaną i odległość na mapie do 5 cm. To ile jest odległości rzeczywistej ? To ma być w KM.
I jeśli mapa namalowana w skali : 1 : 7500000 ma trasę namalowaną i odległość na mapie do 4 cm. To ile jest odległości rzeczywistej ?
też w KM.

2

Odpowiedzi

2010-03-03T14:45:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:52:12+01:00
1cm (na mapie) - 5000000cm (w rzeczywistości)
5cm (na mapie) - x

na krzyż
1cm*x = 5cm*5000000
x = 25000000cm----->250 km



1cm (na mapie) - 7500000 cm (w rzeczywistości)
4cm (na mapie) - x

na krzyż
1cm*x = 4cm*7500000
x = 30000000cm------> 300km