Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T14:49:55+01:00
CaCO₃ → CaO + CO₂

masa wapienia = 100 g/mol
masa wapna = 56 g/mol
masa tlenku = 44 g/mol

wystarczy policzyć z jednego z produktów:
100 g - 56 g
x - 112g
x = 200 g - tyle wapienia wyprażono
23 4 23
2010-03-03T14:51:43+01:00
CaCO3 ---(temp.)--> CaO + CO2

m CaO =112g, m CO2=88g
______________________________________
m CaCO3=40+12+3*16=100g/mol
m CaO=40+16=56g/mol

st. molowy wynosi 1:1, więc:
100g CaCO3 ---- 56 g CaO
x g CaCO3 ---- 112g CaO
x=200g.

Odp. Prażeniu poddano 200g CaCO3.
9 3 9
2010-03-03T14:54:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Krzystamy z prawa zachowania masy
CaCO3------>CaO + CO2
...xg..------>112g...88g
x=112g + 88g
x=200g wapienia
Prażeniu poddano 200g wapienia
10 4 10