Błagam niech mi ktoś pomoże, zadanie bardzo łatwe, ale chłopak ma dziś urodziny i nie dam rady go zrobić a muszę je mieć na jutro !

zad. Odmień przez przypadki :
a) w l. poj.
-Australijczyk
-Kanadyjczyk
-bytomianka
-Warszawianin
-Poznaniak
-szarlejowianin

b) w l.mn.
-piekarzanie
-Gdańszczanie
-Wrocławianie
-Rzeszowianie
-Polacy
-szarlejowianie

z góry serdeczne dzięki, wiem że z tym dużo roboty dlatego dałam 25 za to ;]

2

Odpowiedzi

2010-03-03T14:57:26+01:00
M.Australijczyk
D.Australijczyka
C.Australijczykowi
B.Australijczyka
N.Z Australijczykiem
M.O Australijczyku
W.Australijczyk !

M.Kanadyjczyk
D.Kanadyjczyka
C.Kanadyjczykowi
B.Kanadyjczyka
N.Z Kanadyjczykiem
M.o Kanadyjczyku
W. Kanadyjczyk

M.Bytomianka
D.Bytomianki
C.Bytomiance
B.Bytomianke
N. Z Bytomiankom
M.O Bytomiance
W.O Bytomianka

M.Warszawianin
D.Warszanina
C.Warszawiakowi
B.Warszawiaka
N. Z Warszawiakiem
M.O Warszawiaku

M.Poznaniak
D.Poznanina
C.Poznaniakowi
B.Poznanina
N.z Poznaninem
M. O Poznaninie
W. Poznianiak

M.szarlejowianin
D..Szarlejowianina
C.Szarlojowianu
B.Szarlejowianina
N.Z Szarlejowianinem
M.O Szarlojowianinie
W.SZarlejowianin


L.Mng.

M.Piekarzanie
D.Piekarzaninów
C.Piekarzaninom
B.Piekarzanin
N.Z Piekarzaninami
M.O Piekarzynianach
W.Piekarzanie

M.Gdańszczanie
D.Gdańszczan
C.GdańszczaNINOM
B.Gdańszczanin
N.Z Gdanszczaninami
M.O Gdanszczaninach
W.Gdanszczanie

M.Wrocławianie
D.Wrocławianów
C.Wrocławianom
B.Wrocławianów
N.Z Wrocławianami
M.o Wroclawianach
W.o Wrocławianie

M.Rzeszowianie
D.Rzeszowianów
C.Rzeszowianom
B.Rzeszowianów
N.Z Reszowianami
M.o Rzeszowianinach
W.Rzeszowianie


M.Polacy
D.Polaków
C.Polakom
B.Polaków
N.z Polakami
M.o Polakach
W.Polacy

M.szarlejowianie
D.Szarlejowianów
C.Szarlejowianom
B.Szarlojowianów
N.Z Szarlojojakami
M.O Szarlojakach
w.Szarlejowianie




P.S nie wiem czy wszystkie są dobre ale próbowalam ;))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:06:11+01:00
M. Australijczyk
D. Australijczyka
C. Australijczykowi
B. Australijczyka
N. Australijczykiem
Msc. Australijczyku
W o! Australijczyk

M. Kanadyjczyk
D. Kanadyjczyka
C. Kanadyjczykowi
B. Kanadyjczyka
N. Kanadyjczykiem
Msc. Kanadyjczyku
W o! Kanadyjczyk

M. Bytomianka
D. Bytomiankę
C. Bytomiance
B. Bytomianke
N. Bytomianką
Msc. Bytomiance
W o! Bytomianka

M. Warszawianin
D. Warszawianina
C. Warszawianinowi
B. Warszawianina
N. Warszawianinem
Msc. Warszawianinie
W o! Warszawianin

M. Poznaniak
D. Poznaniaka
C. Poznaniakowi
B. Poznaniak
N. Poznaniakiem
Msc. Poznaniaku
W o! Poznanin

M. Szarlejowanin
D. Szarlejowianina
C. Szarlejowianowi
B. Szarlejowianina
N. Szarlejowianinem
Msc. Szarlejowianinie
W o! Szarlejowianin


M. Piekarzanie
D. Piakarzan
C. piekarzanią
B. Piekarzan
N. Piekarzaninami
Msc. Piekarzaniach
W o! Piekarzanie

M. Gdańszczanie
D. Gdańszczan
C. Gdańszczanom
B. Gdańszczan
N. Gdańszczanami
Msc. Gdańszczanach
W o! Gdańszczan

M. Wrocławianie
D. Wrocławian
C. Wrocławianom
B. Wrocławian
N. Wrocławianami
Msc. Wrocławianach
W o! Wrocławianie

M. Rzeszowianie
D. Rzeszowian
C. Rzeszowianom
B. Rzeszowian
N. Rzeszowianami
Msc. Rzeszowianach
W o! Rzeszowianie

M. Polacy
D. Polaków
C. Polakom
B. Polaków
N. Polakami
Msc. Polakach
W o! Polacy

M. Szarlejowianie
D. Szarlejowian
C. Szarlejowianom
B. Szarlejowian
N. Szarlejowianami
Msc. Szarlejowianach
W o! Szarlejowianie.

Będę bardzo wdzięczna, jeśli dasz mi najlepsze, bo naprawdę się napracowałam.
Pozdrawiam :*