Odpowiedzi

2010-03-03T14:57:14+01:00
Zad.1 O = 60 cm - obwód rombu
a - bok rombu
e = 10 cm - przekatna rombu
f - druga przekątna rombu
P = ?

1. Obliczam bok a rombu
O = 60 cm
O = 4*a - wzór na obwód rombu
4a = 60 cm
a = 60 cm : 4
a = 15 cm
2. Obliczam drugą przekatną f rombu
Przekatne w rombie przecinaja sie pod katem prostym
stad
(1/2*e)² + (1/2*f)² = a²
(1/2*10 cm)² + (1/2*f)² = (15 cm)²
(5 cm)² + 1/4*f² = 225
25 cm² + 1/4*f² = 225 cm²
1/4*f² = 225 cm² - 25 cm²
1/4 f² = 200 cm² /*4
f² = 200 *4 cm²
f² = 800 cm²
f = √(800 cm²)
f = √ 400*√2
f = 20√2 cm
3. Obliczam pole rombu
P = 1/2*e*f
P = 1/2*10 cm*20√2 cm
P = 100√2 cm²
.Zad 2
wysokość z Pitagorasa:
h2 + 9² = 15²
h² + 81 = 225
h² = 225-81 = 144
h = 12

Pole
a = 24
b = 6
P = 1/2 (a+b)h
P = 1/2 (24+6)*12
P = 6*30 = 180 cm²

Pole wynosi 180 cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:04:17+01:00
Rozwiązanie z rysunkami w załączniku...