Odpowiedzi

2010-03-03T14:56:02+01:00
Dobrze lepiej najlepiej
ścisle ścislej najścislej
wasko wężej najwężej
ciemno ciemniej najciemniej
wolno wolniej najwolniej
zle gorzej najgorzej
trudno trudniej najtrudniej

czworo dzieci
czworga dzieci
czworgu dzieciom
czworo dzieci
czworgiem dzieci
czworgu dzieciach
czworo dzieci
8 4 8
2010-03-03T14:58:51+01:00
Dobrze - lepiej - najlepiej
ściśle - ściślej - najściślej
wąsko - węższy - najwęższy
ciemno - ciemniej - najciemniej
wolno - wolniej - najwolniej
źle - gorzej - najgorzej
trudno - trudniej - najtrudniej

m. czworo dzieci
d. czworga dzieci
c. czworgu dzieciom
b. czworo dzieci
n. czworgiem dzieci
msc. czworgu dzieciach
w. czworo dzieci !
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:02:53+01:00
Dobrze, lepiej, najlepiej (stopniowanie nieregularne)
ściśle, ściślej, najściślej (stopniowanie proste)
wąsko, wężej, najwężej (stopniowanie proste)
ciemno, ciemniej, najciemniej (stopniowanie proste)
wolno, wolniej, najwolniej (stopniowanie proste)
zle, gorzej, najgorzej (stopniowanie nieregularne)
trudno, trudniej, najtrudniej (stopniowanie proste)

Mianownik - kto? co? - stoi - czworo dzieci
Dopełniacz - kogo? czego? - nie ma - czworga dzieci
Celownik - komu? czemu? - się przyglądam - czworgu dzieci
Biernik - kogo? co? - widzę - czworo dzieci
Narzędnik - z kim? z czym? - idę z - czworgiem dzieci
Miejscownik - o kim? o czym? - mówię o - czworgu dzieci
Wołacz - stój! o!- czworo dzieci

albo:
M. czworo dzieci
D. czworga dzieci
C. Czworgu dzieci
B. czworo dzieci
N. czworgiem dzieci
Msc. czworgu dzieci
W. czworo dzieci

Proszę xP
10 4 10