Gdy zapytano sławnego greckiego matematyka Pitagorasa, ilu uczniów uczęszcza do jego szkoły, odpowiedział następująco: "Połowa uczniów studiuje matematykę, czwarta część matematykę, siódma część milczy (bo studiowali filozofie), a oprócz tego są tam jeszcze 3 kobiety" Ilu uczniów było w jego szkole?

2

Odpowiedzi

2009-10-20T16:06:10+02:00
Jest tam 28 uczniów, gdyż ½+1/4 + 1/7 wynosi 25/28
A reszta czyli 3/28 to 3 kobiety
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T16:12:28+02:00
X* 1/2 + x*1/4 + x*1/7 + 3=x
x*14/28+x*7/28++x*4/28+3=x
x*25/28+3=x
3=3/28*x
x=28

Odpowiedź. Do jego szkoły uczęszcza 28 uczniów