Odpowiedzi

2010-03-03T15:11:59+01:00
1) dziedzina zbiór liczb rzeczywistych (wszystkie liczby spełniają daną funkcję lub jeszcze inaczej wstawiając dowolną liczbę otrzymamy jakąś sensowną wartość funkcji w zad 2 jest tak samo)

miejsce zerowe
-10x+35 = 0
-10x=-35 /:-10
x=3,5

4x+2=0
4x=-2 /:4
x=-0,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:14:08+01:00
Dziedzina jest to zbiór x-ów dla których funkcja istnieje
np:f(x)=1/x nie istnieje dla x=0 gdyż w mianowniku nie może być zera.

Funkcje z Twojego zadania są funkcjami liniowymi spełnionymi dla wszystkich x
1) f(x)= -10x+35
D: x∈R

miejsce zerowe, to wartość x dla której y=0
czyli
y=-10x+35
-10x+35=0
-10x=-35 /:(-10)
x=3,5

Miejsce zerowe: x=3,5 , (3,5 ; 0)

2) f(x)= 4x+2
D:x∈R
4x+2=0
4x=-2 /:4
x=-½

Miejsce zerowe: x=-½ , (-½;0)