1. Jaką długość ma krawędź sześcianu, jeśli wiadomo, że łączna długość wszystkich jego krawędzi wynosi 15,6 dm?
=2.Oblicz długość krawędzi sześcianu, którego pole powierzchni wynosi:
a)486 cm kwadratowych
b)8,64 dm kwadratowych
c)37,5 cm kwadratowych

2

Odpowiedzi

2010-03-03T15:15:15+01:00
1.15,6dm;12=1,3dm
2.
a)486cm²;6=81
81=9×9
krawedz;9cm
b)8,64:6=1,44
1,44=1,2×1,2
krawedz;1,2dm
c)37,5:6=6,25
6,25=2,5×2,5
krawedz;2,5cm

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:17:09+01:00
Sześcian ma 12 krawędzi
15,6dm/12=1,3dm

2 P=6a²
a) 6a²=486/6
a²=81
a=9cm

b) 6a²=8,64/6
a²=1,44
a=1,2 dm

c) 6a²=37,5/6
a²=6,25
a=2,5 cm


18 4 18