Odpowiedzi

2010-03-03T15:14:32+01:00
1.
- ciecz: małe odległości między cząsteczkami średnie oddziaływania na siebie

-ciało stałe: brak odległości między cząsteczkami duże oddziaływania na siebie


-gaz: duże odległości między cząsteczkami małe oddziaływania na siebie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:20:19+01:00
1zadanie
Stan stały-Ciała stałe mają określony kształt.Zmiana kształtu ciała stałego nie powoduje zmiany jego objętości.Ciała stałe mogą być:kruche,sprężyste lub plastyczne.
Ciekły-Ciecze nie maja określonego kształtu,przyjmują kształt naczynia w którym się znajdują.Są one praktycznie nieściśliwe i bardzo trudno jest zmienić ich objętość.
Gazowy-Gazy nie mają określonego kształtu przyjmują kształt zbiornika(naczynia),w którym się znajduj,wypełniając całą jego objętość.Są ściśliwe i rozprężliwe.

2 zadanie
Skraplanie,parowanie,krzepniecie,topnienie,wrzenie.