1 Dwukrotność liczby x jest liczbą o 2 większą od x zdanie to można zapisać w postaci równania

2 do gimnazjum im Mikołaja Kopernika uczęszcza 250 uczniów w tym c chłopców dziewcząt jest o 15 mniej niż chłopców wynika to stąd że

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T15:13:51+01:00
2x=x+2


2x=x+2
2x-x=2
x=2
spr. 2×2=2+2
4=4
zad.2]
c=liczba chłopców
c-15=liczba dziewcząt

c+c-15=250
2c=250+15
2c=265
c=265:2
c=132,5

wynika z tego,że dane są sprzeczne bo liczba uczniów nie może być liczbą ułamkową
i 250-15=235
i tej liczby nie podzielimy na 2 równe części będące liczbami całkowitymi
48 4 48
2010-03-03T15:19:27+01:00
1. 2x = x+2 | - x
x = 2

32 2 32